woensdag 26 oktober 2016

50 jaar getrouwd

Hoi allemaal

Mijn vriendin had een kaartje nodig voor een echtpaar dat binnenkort 50 jaar getrouwd is.
En vroeg of ik een kaartje wou maken. Dat vond ik wel leuk om te doen dus ben aan de slag gegaan.
Deze keer heb ik een anderen  techniek gekozen. Ik heb het een hele tijd geleden op internet gezien . Bij wie weet ik niet meer maar vond het er erg leuk uitzien.

Het is even passen en meten om het rondje goed in het midden te krijgen maar het resultaat vind ik dan ook erg leuk.
Ik ben begonnen met een vierkant te teken en en uit te snijden. toen heb ik het midden van het vierkant bepaald door te meten en een kruis te tekenen. Ik heb een ronde mal uitgezocht en hier de diameter van gemeten.
De helft ervan heb ik op iedere lijn van het kruis afgetekend en toen de cirkel erop gelegd en overgetrokken.
Toen de rest van de  taartpunten in de cirkel getekend. En heb daarna de lijnen van de taartpunten gesneden.
Daarna alle lijnen van de taartpunten en cirkel uitgegumd en verder gegaan met de taartpunten om  te vouwen en vastlijmen.
Toen dit klaar was op de basis kaart geplakt en begonnen met versieren.
Dit is de manier zoals ik het doe. ik weet niet of het de handigste manier is maar voor mij werkt het.

Dit is het eind resultaat geworden. Ik hoop dat ze hem leuk vinden mijn vriendin vond dat in ieder geval wel en dat vond ik fijn.



Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en lees altijd graag jullie reacties.
Ik wens jullie een fijne dag en als je nog gaat knutselen veel knutsel plezier.
Groetjes Lonneke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je komt kijken op mijn blog.
Ik vind het fijn als je een berichtje achterlaat en lees ze allemaal met veel plezier.
Liefs Lonneke